2009. március 13., péntek

Szingapur, regi hazam! - Revisited!


Mennyi szep emlek kot ehhez a helyhez...
Talan eletem legszebb 4 honapjat toltottem itt. Olyan volt Szingapur, mint egy mese- egy tropusi alom.
Ezert nem is esett nehezemre, ellogni az elso hetet a Fudan-rol, hogy itt meglatogathassam a regi barataimat.
Bi Quan, az NUS Business School-os Welcome-Buddy-m nal szerencsere ingyen tudtam lakni, szoval nem vagott veszesen nagy lyukat a budget-embe ez a kis nyaralas sem!
A tobbi azsiai orszaghoz kepest egy kicsit megcsapott az arszinvonal eros szele. Korubelul ugy ereztem magam, mintha Nemetorszagban lettem volna.
Elso napon, Februar 14-en, mast nem nagyon tudtam csinalni, mint pihenni, es megismerkedni Bi Quan csaladjaval, amit otthonomnak neveztem az elkovetkezo 1 hetben. Meg mindig nagyon fajtak a sebeim, de a fejlett szingapur-i egeszsegugyi ellatasnak koszonhetoen gyorsan talaltam is egy patikat, ahol volt rendes nyugati gyogyszer. Valentin Nap? Kit erdekel... :D
Februar 15-en azonban mar nyakamba vettem a varost, es elmentunk Biqi-vel es edesapjaval a Jurong Bird Park-ba.
Gondoltam magamban, hogy minek nezzek meg nehany hulye papagajt... De olyan szep madarak voltak bent, hogy nem bantam meg.
Meg etetni is lehetett oket, es az ember kezebol falatoztak ezek a kis teremtmenyek... Ha Szingapurban vagytok, mindenkepp menjetek el ide, mert megeri megnezni azt a sok tropusi madarat. Van minden nap Show-is, amikor enekel a papagaj, rajzol egy masik papagaj es egy masik madar matekfeladatokat old meg!
Este Dave-vel, a korabbi szinttarsammal vacsoraztam egy arab etteremben az Arab street-ben. Az is egy olyan hely volt, ahol korabban nem voltam meg!

Februar 16-an, anyukam szulinapjan, visszatertem regi tetthelyemre, az NUS-re, ahol tobb regi haverommal taliztam! Voltam regi lakhelyemben, a PGP-ben is... Jaj, mennyi szep regi emlek.

Februar 17 -an gondoltam, kimegyek a tengerpartra, Sentosa szigetre napozni egy kicsit es eljott a varva vart BEACH-eles!!!

Mindenre gondoltam, csak naptejre nem. De mivel "amugy is csak 2-3 orat leszek kint, erre annyira nem lesz nagy szukseg... NEM NYERT, te hulye... Ugy leegtem, mint meg az eletemben soha sem. Pirosra sultem, mint egy homar... Annyira eros napszurast kaptam, hogy az elkovetkezo ejszaka utan 19 orat aludtam egyhuzamban. Amint felkeltem, elszedultem, es megint aludtam 2 orat. Ekozben mindenem fajt, annak ellenere, hogy magamra kentem masfel nap alatt majdnem 2 flakon aloe vera kremet illetve kakao-vajat. :D SZUPER OKOS ROBI voltam...

Sebaj, napozas utan talalkoztam regi cimborammal, Zsofival, es elmentunk megnezni a delfineket a Sindapore Lagoon-ban. Nem akarmilyen delfinek ezek, hanem rozsaszinu delfinek! De nem olyan "Szingapuri rozsaszinu delfin", amit osszekenytek valami festekkel, hanem igazi rozsaszinu halacskak. Szerintem amugy ez egy pigmens-betegseg, mivel a hasuknal fogva fakulnak, es eletuk vegere lesznek teljesen rozsaszinuek!
Remek mutatvanyokat lattunk, csak a sebem miatt nem tudtam bemenni vizbe. Az elkovetkezo napokban ugy ereztem magam, mint egy hadi rokkant. Karomon, labamon seb, leegtem es mozdulni nem tudtam. Ezen tul allandoan szedultem...

Mindegy, mert 18-a estere ossze kellett szednem magam, mert a New Asia bar-ba mentunk a haverokkal.. Szingapur legmagasabb Bar-ja, a Swissotel The Stamford-ban. Meses kilatas nyilik innen a belvarosra, es egy finom Moet pezsgo mellett meg jobban tudja elvezni az ember a kilatast. Amibol 1 poharral nem tudtam inni... :( Egyszeruen nem csuszott le... Emiatt nem is tudtam menni Zsofival bulizni, amit be kell majd potolnunk Shanghaiban!

Nagyon erdekes dolgon voltam meg Szingapurban. Meghozza egy MPS ( meet the people session). Talan ez is egy oka annak, hogy S`pore ott tart gazdasagilag, ahol tart. A politikai rendszer rettenetesen hatekony, lenyegre toro es hatarozott...
Minden parlamenti kepviselo, aki nem miniszter, minden heten 3 fogado-orat tart. Es nem 1 ora ez, hanem 8-ejfelig tarto session-rol van szo. Ebben a fogado-oraban a nep minden kereset/kerdeset megvalaszolja es segit elintezni a problemajukat. Mindenfele problemakkal lehet a kepviselokhoz fordulni, mint peldaul lakas-problemak, egeszsegugyi problemak, vagy jogi kerdesek. De leginkabb az eletbol szdett problemakkal jonnek az emberek. Munkaugyi segitseget is nyujtanak, es egyszeruen ugy erzik magukat az emberek, hogy tenyleg foglalkoznak veluk.

A masik meg az, hogy Szingapurban az lesz politikus, aki letett mar valamit az asztalra. NEM ELEG, hogy valaki a partban felnyalta magat a csucsra. NICS IYLESMI. Az lesz politikus, aki bizonyitottan sikeres uzletember vagy kozeleti szemelyiseg. Azaz tud szervezni, el tud intezni ugyeket es bizonyitott vezetoi kepessegei vannak. Ezen felul ugyebar a korrupcio nem igazan ismert a vilag ezen tajan.
Talan emiatt 50,000 usd az 1 fore eso gdp /ev itt? Magyarorszag: 18000, Nemetorszag: 35000.

Networking-re is jo alkalmak az ilyenek, szoval nem bantam meg, hogy elmentem...

Biqi-t elkaptam alvas kozben...
Az ido tobbi reszeben jartam a varost, haverokkal talalkoztam, lazitottam es megprobaltam minden percet kielvezni annak, hogy meg a tropusokban vagyok!

Utolso napon meg elmentem Biqi edesapjaval a botanikus kertbe. Szerintem az egyik legszebb park, amiben valaha voltam.

Itt van a nemzeti orchidea-kert is, ahol a vilagon egyedi orchideakkal talalkozhatunk.
Repulo mokussal is, de itt nem szerepel az etlapon!
Na meg vizesessekkel is...

A hetvegen viszont meg egy regi jo baratommal talalkoztam: Mr. Hungarian Pimp Jano Adammal.

Igazandibol ez volt a fo oka, hogy meghosszabbitottam az azsiai utamat 1 hettel. Nem hagyhattuk ki, hogy egyutt bulizzunk ott, ahol minden VIP party, ejszakai Pimpeles meg "High-Speed Asia Jet Set-ing" kezdodott.

Elso este az MOS ( Ministry of Sound) utodjaba mentunk, a Club Zirca- ba. Shanghaihoz kepest is lenyugozo klubrol van szo. Talan legjobban az tetszett, hogy a tancter folott volt egy lebego szinpad, amiben bikinis csajok pancsoltak egy "akvariumban" uszkalva! Szuper szexy...

Masodik este meg szinten a Clarke Quay kornyeken maszkaltunk.
Mivel azonban ugy hittem, hogy beach party-ra megyunk Sentosa-ra, papucsban mentem el... Ez nagy hiba volt, mivel nem engedtek be EGYIK szorakozohelyre sem engedtek be...

Viszont ejszaka hazafele vezettem Ivan baratom autojat, a kivilagitott autopalyakon! Nagyon feelinges volt!

Meg egy cudar ejszaka valasztott el attol, hogy megint Shanghaiban legyek. Ugyanis a KLIA repteren voltam, es mivel nem volt penzem szallodara, egy padon aludtam. A marha Malay-ok viszont olyan hidegre kapcsoltak a legkondit, hogy egy telikabatban faztam. 3-4 szer felebreztett a gepfegyveres biztonsagi or, hogy megnezze, minden rendben van-e velem.
Lehet, hogy megerte volna kiadni 30 eur-t egy ejszaka-ert. De arra raerek, ha majd befutott uzletember leszek!

Osszessegeben nagyon elveztem megint Szingapurban lenni, es ezekkel a szep, nyugott emlekekkel zarodott le eletem leghosszabb egybefuggo utazasa. 6 orszag illetve adminisztracios terulet 29 nap alatt, 6 repulo-ut, ca 15000 megtett kilometer vonaton, biciklin, hajon, taxiban, autoban ( vezetve ketszer jobbkormanyos autot), motorbiciklin es repulon.

Nagyon koszonom mindenkinek, aki elkisert ezen az uton, hogy ilyen szeppe tettek ezt a trippet!
Meg termeszetesen azoknak, akik tamogattak!

Peace out!!!

Nincsenek megjegyzések: